• جهت تعیین تکلیف در خانه از دانش آموزان خواسته می شد با بهره گرفتن از اینترنت در باره سوال هایی که معلم مطرح کرده بود جستجو نمایند وپاسخ های خود را که شامل متن، انیمیشن یا فیلم بود ، برای معلم پست الکترونیکی نمایند.
    • (( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۲-۹-۷- اجرای آزمون های مربوطه
آزمون ها به صورت همزمان و در موعد مقرر با کمک کادر اجرایی دبیرستان انجام شدند. جدول۳-۴ مشخصات آزمون ها را به تفکیک نشان می دهد:
جدول شماره ۳-۵: شرح آزمون های تحقیق

ردیف
نام ازمون
متغیر مربوطه
زمان اجرا

۱
پیش آزمون
یادگیری
قبل از اجرای تحقیق

۲
پس آزمون یادگیری
یادگیری
بعد از اجرای تحقیق

۳
پس آزمون یادداری
یادداری
سه هفته بعد از اجرای تحقیق

۳-۱۰- روش تجزیه و تحلیل داده ها
به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی به شرح ذیل استفاده شده است:
۳-۱۰-۱- آمار توصیفی:
جهت تجزیه و تحلیل دادها در آمار توصیفی از جدول، نمودار، میانگین، انحراف معیار استفاده شد.
۳-۱۰-۲- آمار استنباطی:
جهت تجزیه وتحلیل داده ها در آمار استنباطی از آزمون t گروه های مستقل جهت مقایسه میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. همچنین از آزمون کواریانس جهت بررسی اثر مداخله ( روش تدریس فعال فناورانه برای کنترل متغیر معدل نیمسال قبل به عنوان متغیر کواریانس استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گرفتن از نرم افزار spss انجام شده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه
فصل چهارم، هسته اساسی پژوهش و مشتمل بر جداول، نمودارها و تجزیه و تحلیل اطلاعات است. تجزیه و تحلیل اطلاعات به عنوان بخشی از فرایند روش پژوهش علمی یکی از پایه‌های اصلی هر مطالعه و بررسی است. به عبارتی در این بخش، پژوهش گر برای پاسخ گویی به مسئله تدوین شده و یا تصمیم‌گیری در مورد رد یا تأیید فرضیه یا فرضیه‌هایی که برای پژوهش در نظر گرفته است، از روش‌های مختلف تجزیه و تحلیل استفاده می‌کند. لیکن ، ذکر این نکته نیز ضروری است که تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده به تنهایی برای یافتن پاسخ پرسش های پژوهش کافی نیست، تعبیر و تفسیر این اطلاعات نیز لازم است. قبل از پرداختن به آزمون فرضیه ها ، لازم است اطلاعات مختصری نسبت به توصیف جامعه آماری ارائه شود. در این پژوهش که با هدف بررسی تاثیر روش تدریس فعال فناورانه ( TEAL ) بر یادگیری و یادداری درس شیمی دوره متوسطه، می باشد اطلاعات حاصل بر اساس آزمون های مربوطه ( یادگیری، یادداری ) برای پیش آزمون و پس آزمون ۵۶ نفر دانش آموز در دو گروه آزمایش و کنترل، فراهم آمده است، این اطلاعات به ترتیب آزمون های یاد شده در سطوح مقایسه ای به صورت جدول ها و نمودارهای جداگانه ی هرکدام ارائه می گردند. جدول ها شامل توزیع فراوانی و درصد نمرات دانش آموزان هردو گروه در آزمون های فوق و شاخص های گرایش به مرکز و پراکندگی می باشد.
۴-۲- آمار توصیفی
در بخش آمار توصیفی اطلاعات بدست آمده در قالب جدول ها ونمودارهای آماری خلاصه می شود در این بخش از فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار و سایر آماره ها استفاده شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...