۳)آزمون RMSR هر چه کمتر باشد بهتر است؛ زیرا این آزمون یک معیار برای میانگین اختلاف بین داده‌های مشاهده شده و داده‌های مدل است. (لاو،۱۹۸۸)

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

د – اصلاح مدل
یکی از مهمترین جنبه‌های بحث انگیز مدل معادلات ساختاری اصلاح مدل است.
اصلاح مدل مستلزم تطبیق کردن یک مدل بیان شده و تخمین زده شده است که این کار از طریق آزاد کردن پارامترهایی که قبلاً ثابت بوده‌اند و یا ثابت کردن پارامترهایی که قبل از آن آزاد بوده‌اند صورت می‌گیرد.
این مرحله را می‌توان با مقایسه‌های تبعی یا Post Hoc در ANOVA قیاس کرد (هولی،۱۹۹۵)
مهمترین گام موجود در این مرحله به شرح زیر است:
۱- اگر اصلاحاتی مورد نیاز باشد مشخصات مدل (پارامترها) را ارزیابی کنید و مشخصات جدیدی را وارد کنید. اصلاحات این مرحله شامل شناسایی محدودیتها و اضافه کردن پارامترهای اضافی است. (لاو،۱۹۸۸)
ه‍ – تفسیر مدل
اگر آزمونهای تناسب نشان دهند که مدل به طور کافی متناسب با داده‌ها می‌باشد در این مرحله ما بر روی عوامل مشخص شده (پارامترهای مدل) مدل متناسب شده تمرکز می‌نمائیم.
در این مرحله، معناداری پارامترهای مدل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. (لاو،۱۹۸۸)
آزمونها و مقایسه تخمین پارامترها و همچنین نمایش آنها مستلزم تخمین‌های استاندارد شده‌ای[۲۹]است. به همین دلیل در این مرحله تخمین‌های غیراستاندارد را که عمدتاً به مقیاس خود وابسته هستند را به تخمینهای استاندارد شده‌ای که وابسته به مقیاس خود نیستند؛ تبدیل می‌کنیم و این کار تا حدودی برازش و پارامترهای مدل را تحت تأثیر قرار می‌دهد. (هولی،۱۹۹۵)
این مرحله از مدل معادلات ساختاری دقیقاً شبیه استانداردکردن ضرایب رگرسیون ( استاندارد) در آمار می‌باشد.
تنها گام این مرحله به صورت زیر است:
ارزیابی مدل و ضرایب پارامترهای مدل با آزمون فرض
و– ابلاغ یا نوشتن گزارش تحقیقاتی
در این مرحله نتایج مدل معادلات ساختاری به شکل نمودار مسیر ارائه می‌گردد. نمودار مسیر یک نمایش گرافیکی از مدل معادلات ساختاری است.
سه جزء اصلی این نمودار شامل مستطیل‌ها، بیضی‌ها و پیکانها هستند. (هولی،۱۹۹۵)
گام نهایی در هر تحقیق، گزارش نتایج تحقیق به روشی است که سایر محققین بتوانند از منطق رویه‌ها و تجزیه و تحلیل‌های تحقیق و تفسیرهای آن استفاده کنند. (لاو،۱۹۸۸)
فصل۴
تجزیه و تحلیل اطلاعات
۴-۱ مقدمه
پس از جمع آوری انبوهی از مشاهدات و داده ها باید آنها را به شکل مناسبی توسط روش های آماری و یا فنون تصمیم گیری گزارش نمود. تجزیه و تحلیل داده ها عبارت است از فرایند تدوین ، تنظیم، شالوده ریزی و بیان مفهوم یا معنی انبوهی از داده های جمع آوری شده.
برای تحلیل یافته های پژوهش از روش های خاص آماری استفاده شده است. در این رابطه اطلاعات آماری جمع آوری شده و برای مقایسه و تجزیه و تحلیل سئوالات پژوهش آماده گردیده اند. در تجزیه و تحلیل اطلاعات پژوهشگر بدنبال به دست آوردن نتایج مطلوب درباره جامعه آماری مورد بررسی بوسیله مشاهداتی که از نمونه استخراج گردیده، می باشد. بدین منظور با بهره گرفتن از روش های آماری ابتدا به توصیف داده ها پرداخته می شود. یعنی برای هر سئوال پرسشنامه آمار توصیفی گویای نمونه آماری بیان شده و سپس محقق برای بهره گیری از اطلاعات مندرج ، اقدام به تحلیل داده ها و آزمون فروض مطروحه این تحقیق کرده است. لازم به توضیح است که استخراج نتایج مربوطه و همچنین ترسیم نمودارها با بهره گرفتن از نرم افزارهای spss و Excel صورت پذیرفته است. در آمارتحلیلی این تحقیق به منظور شناخت متغیره های مکنون همچنین آزمودن معناداری این روابط و برازش مدل های اندازه گیری به دست آمده از تحلیل عاملی تأییدی استفاده گردیده است. همچنین به منظور بررسی روابط بین متغیر های تحقیق از مدل معادلات ساختاری (SEM) با بهره گرفتن از نرم‌افزار lisrel بهره گرفته شد.
۴-۲ بررسی متغیرهای جمعیت شناختی (آمار توصیفی):
برای جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن از ۲۲۵ نفر از مدیران و معاونین مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان سمنان به عنوان نمونه استفاده شد. جهت توصیف خصوصیات جامعه آماری مشخصات جمعیت شناختی به شرح زیر تشریح‌ شد.
۴-۲-۱ سن پاسخگویان مورد مطالعه
بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از پرسشنامه سن نمونه مورد مطالعه به شرح جدول (۴-۱) گزارش شده است.
جدول(۴-۱):آماره های توصیفی توزیع سنی پاسخگویان

تعداد

معتبر

۲۲۵

بدون پاسخ

۰

میانگین

۳۹٫۵

میانه

۴۱

مد

۴۵

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...