جدول ( ۳-۵ ) مقدار آلفای کرونباخ مدیریت دانش
۳-۷ متغیرهای تحقیق:
متغیر مستقل:
متغیر مستقل یک ویژگی از محیط فیزیکی یا اجتماعی است که بعد از انتخاب دخالت یا دست‌کاری شدن توسط محقق، مقادیری را می‌پذیرد تا تأثیرش بر روی متغیر دیگر مشاهده شود. ( بازرگان، سرمد، حجازی، ۱۳۸۵، ۴۴ ).
در این پژوهش متغیر مستقل، تأثیر فناوری اطلاعات است.
متغیر وابسته:
متغیر وابسته متغیری است که تغییرات آن تحت تأثیر متغیر مستقل قرار می‌گیرد. ( بازرگان، سرمد، حجازی، ۱۳۸۵، ۴۴ ). به‌عبارت‌دیگر متغیرهای وابسته متغیرهایی هستند که هدف محقق، تشریح، پیش‌بینی و تغییرپذیری در آن است. با تجزیه‌وتحلیل متغیر وابسته و شناسایی عوامل مؤثر بر آن، می‌توان پاسخ‌ها یا راه‌ حل‌ هایی را برای مسئله موردنظر شناخت. ( خاکی، ۱۳۸۴: ۱۶۶ ).

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در تحقیق حاضر متغیرهای وابسته عبارت‌اند از پیاده‌سازی مدیریت دانش، خلق دانش، ذخیره‌سازی دانش، انتقال دانش و کاربرد دانش در بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی شهر تهران.
۳-۸ روش‌های آماری تجزیه‌وتحلیل داده‌ها
تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمع‌ آوری‌شده در این پژوهش در ۲ سطح توصیفی و استنباطی صورت گرفته است. در سطح توصیفی با بهره گرفتن از شاخص‌های آماری نظیر فراوانی، در صد فراوانی و میانگین به تجزیه‌وتحلیل داده‌ها پرداخته و در سطح استنباطی متناسب با سطح سنجش داده‌ها و مفروضات آزمون‌های آماری از آزمون t تک نمونه‌ای، آزمون غیر پارامتریک فریدمن، آزمون t مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک‌طرفه استفاده گردیده است. آزمون t تک نمونه‌ای به خاطر وجود یک متغیر کمی پیوسته و مقایسه آن با میانگین ثابت ( ) برای مقایسه ترتیب اهمیت فرضیه از آزمون غیر پارامتریک فریدمن استفاده‌شده است و برای مقایسه فرضیه‌ها برحسب جنسیت از آزمون t مستقل و برای مقایسه فرضیه‌های تحقیق برحسب سابقه کار، تحصیلات و سن پاسخگویان از آزمون تحلیل واریانس یک‌طرفه (f) استفاده‌شده است.
۳-۹ مدل پیشنهادی تحقیق:
چارچوب نظری این تحقیق، یک الگوی مفهومی است مبتنی بر روابط نظری شماری از عواملی که در مورد مسئله پژوهش بااهمیت تشخیص داده‌شده‌اند؛ و به‌طورکلی از پیوندهای درونی میان متغیرهایی که سرانجام در پویایی موقعیت موردبررسی نقش دارند، گفتگو می‌کند.
در این تحقیق برای بررسی فناوری اطلاعات و بر اساس ادبیات موضوع و نیز نظر اساتید و متخصصان از ابزار و سیستم‌هایی که در جمع‌ آوری، نگهداری، پردازش، انتقال، فیلتر و ذخیره ساری اطلاعات به کار می‌رود و از آثار مارتینز، لورنز و همکاران (۲۰۰۳) بایر و همکاران (۱۹۹۷) استخراج شده‌اند و برای بررسی مدیریت دانش از مدل عمومی دانش نیومن و کنراد (۱۹۹۳) که جز ۳مدل معروف جریان دانش است و توسط موسسه بین‌المللی مدیریت دانش (۱۹۹۹) پیشنهاد گردیده است.
مؤلفه‌های فن‌آوری اطلاعات مؤلفه‌های مدیریت دانش
خلق دانش
ذخیره سازی
فن آوری اطلاعات
انتقال دانش
کاربرد دانش
مدل مفهومی دانش نیومن و کنراد (۱۹۹۸)
فصل چهارم
تجزیه‌وتحلیل داده‌ها
مقدمه:
تجزیه‌وتحلیل درست و علمی داده‌های پژوهش جز لاینفک انجام پژوهش‌های علمی قلمداد می‌شود. چه‌بسا پژوهش‌های بسیاری که علی‌رغم در اختیار داشتن داده‌های درست، به خاطر تشخیص و اجرای نادرست آزمون‌های آماری یافته‌ها نشان از خطای بالا و قابلیت اتکای پایینی برخوردار است. ضرورت این مسئله موجب گردیده است تا فصل حاضر درباره نحوه پردازش داده‌های حاصل از پژوهش تدوین گردد. این فصل شامل ۲ بخش است. در بخش اول متغیرهای جمعیت شناختی تحقیق به کمک آمار توصیفی تجزیه‌وتحلیل می‌شود. در بخش دوم فرضیات پژوهش به کمک آمار استنباطی تجزیه‌وتحلیل می‌شود.
بخش اول) تجزیه‌وتحلیل متغیرهای جمعیت شناختی پژوهش به کمک آمار توصیفی
آمار توصیفی:
در این بخش اطلاعات جامعه‌شناختی به‌صورت جدول و نمودار مشخص می‌شود.

جدول ( ۴-۱ ): توزیع فراوانی پاسخ‌گویان برحسب نیروهای ستادی یا پزشکی

فراوانی

درصد

درصد معتبر

ستادی

۷۹

۶۵٫۳

۶۵٫۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...